Naredne tri godine, godine gladovanja za bolje sutra,gledacu
ovu sliku prisecajuci se ukusa.
Zato i postoji CAROBNI KUTAK da nas seti lepih
misli, lepih dogadjanja, humanih dela,LICNOSTI iz naseg bliskog okruzenja sada
u nekoj drugoj dimenziji kao i VELIKANI iz sveta muzike , slikarstva, pisane
reci, filosofije, sporta, moleci se da nam Bog pozivi Vladetu Jerotica jos
dugo, Da Gajsek jos snaznije dela na procvatu duha, da se cita AGAPE
ANTOLOGIJA, makar u Biblioteci i da delo Vladete Jerotica "Bozanska i
ljudska mudrost u Davidovim psalmima" postane BUKVAR ZA ODRASLE.
Knjigu
sam procitala pre vise od jedne decenije i prvi osecaj je bio upravo da je
neminovno da ta knjiga bude BUKVAR za odrasle koji ce u svoj CV staviti i
podatak da je taj BUKVAR procita(o)labez obzira da li je rec o prvom poslu ili
prelasku na visu funciju i onu najvisu, drzavnu.
Komisija sacinjena od
psihijatra, knjizevnika i duhovnika, kroz razgovor sa kandidatom, zakljucice da
li podoban za prvo radno mesto u zivotu ili napredovanje na lestvici, da li je
zdrava licnost da ne stvara mobing ma koje vrste po horizontali ili vertikali,
....
Naravno, diskutabilno je sta znaci biti zdrava licnost jer bas ne postoji
definicija zdravlja, racunajuci i mentalno.
Medjutim, Leopold Sondi, u nekom od
izlaganja, za svog zivota, izjavio je nesto sasvim prihvatljivo. Laicki
shvaceno ZDRAVA LICNOST se od DUSEVNO BOLESNE razlikuje samo po KVANTITETU
zdravih u odnosu na bolesne gene (zdravih
u odnosu i to dva puta vise od bolesnih gena) sto svako od nas nosi u
sebi.
Znaci, zdrav se od bolesnog ne
razlikuje po kvalitetu vec po kvantitetu. Medjutim, bolje je procitati knjigu
Leopolda Sondija "UCENJE O FAMILIJARNOM NESVESNOM".Vazno je znati da
su ucenje Junga, Frojda i Sondija celovita osnova u pristupu pomoci coveku koji je na klackalici. Danas
sve vise i sve cesce!
U dubinskoj psihologiji Sodijeva schicksal analiza,(u okviru
njegovog ucenja o familijarnom nesvesnom) predstavlja most izmedju Frojdove
psihoanalize, odnosno individualnog nesvesnog, i Jungove arhe analize, odnosno
kolektivnog nesvesnog. I to je neka vrsta trojstva.
I da zavrsim recima Leopolda Sondija: " DOSTOJANSTVO I
BREME COVEKA SASTOJI SE, IZMEDJU OSTALOG, U POKUSAJU DA SE SVESNO PODNOSI
SOPSTVENA SUDBINA. KAKO JE COVEK MEDJU SVIM OSTALIM ZIVIM BICIMA JEDINI
SPOSOBAN DA BUDE SVESTAN SVOJE SUDBINE, DA LI JE ON ZAISTA PODNOSI
DOSTOJANSTVENO?"
No comments:
Post a Comment