"Umetnik je jedini covek modernog vremena koji realizuje duhovne vrednosti. Sasvim je pouzdano, dok se istovetno ne realizuje na svim podrucjima zivota ono sto dozivljava umetnik, dotle je sasvim uzaludna svaka vrsta reformi rada, zakona, teorija, prinuda; nije to pitanje nadnice, nije pitanje radnog vremena, nije socijalno pitanje, nego JEDINO ODNOS UMETNIKA SA MATERIJALNOM PRIRODOM, Ocinski Duh Ljubavi. Ovaj veciti univerzalni duh ljubavi cuva bastina. KULTURA JE REALIZACIJA DUHA SACUVANOG U BASTINI." (Béla Hamvas, Scientia Sacra)

Monday, March 28, 2016

PESMA KOJA SE MORA PROČITATI DVA PUTA

Propalo pokolenje/Nada postoji



Ja sam deo propalog pokolenja
I odbijam da verujem da
Mogu izmeniti svet.
Shvatam ja da vas to možda šokira, ali
„Sreća je u nama“ – o da!
Laž je to najobičnija.
„Novac čovek čini srećnim“ –
A u tridesetoj ću svom sinu reći
Nije on najvažniji u mom životu.
Moj šef nek zna da
Moj princip glasi:
Posvećenost poslu
Važnija je kudikamo nego
Porodica
Čujte:
Još od davnih vremena
Ljudi žive u porodici
Ali sada
Društvo se menja i neće biti kao pre.
Eksperti mi govore:
Za trideset godina slaviću desetogodišnjicu razvoda.
Ne verujem da
Živeću u zemlji koju ću sam napraviti.
U budućnosti
Uništavanje prirode postaće norma.
Niko ne veruje da
Sačuvaćemo našu planetu.
I naravno
Moja generacija je izgubljena.
Glupo je misliti da
Nada postoji.

A sada pročitajte odozdo nagore. Ova pesma napisana „belim stihom“ čita se i odozgo nadole i odozdo nagore, kao simbol dva suprotstavljena pogleda na svet. Odaberite sami!

Džonatan Rid

Izvor: Adme.ru

No comments:

Post a Comment