"Umetnik je jedini covek modernog vremena koji realizuje duhovne vrednosti. Sasvim je pouzdano, dok se istovetno ne realizuje na svim podrucjima zivota ono sto dozivljava umetnik, dotle je sasvim uzaludna svaka vrsta reformi rada, zakona, teorija, prinuda; nije to pitanje nadnice, nije pitanje radnog vremena, nije socijalno pitanje, nego JEDINO ODNOS UMETNIKA SA MATERIJALNOM PRIRODOM, Ocinski Duh Ljubavi. Ovaj veciti univerzalni duh ljubavi cuva bastina. KULTURA JE REALIZACIJA DUHA SACUVANOG U BASTINI." (Béla Hamvas, Scientia Sacra)

Tuesday, December 6, 2016

MOLITVA SUME Orestija Krstica

COVECE!
JA SAM TOPLOTA TVOG OGNJISTA U HLADNIM ZIMSKIM NOCIMA
PRIJATELJSKI HLAD PO LETNJEM SUNCU
JA SAM SLEME TVOJE KUCE
DASKA NA TVOJOJ TRPEZI
POSTELJA NA KOJOJ SPAVAS
I  DRVO OD KOGA GRADIS LADJE
JA SAM DRZALICA TVOJE MOTIKE
VRATA TVOG OBORA
DRVO TVOJE KOLEVKE
I MRTVACKOG SANDUKA
JA SAM HLEBAC DOBROTE I CVECE LEPOTE
SLUSAJ MOJU MOLITVU
N E    U N I S T A V A J    M E


Za popodne novogodisnje poezije, cekajuci 1996.godinicu, ovako se obratila Mirjana Koljensic, pravnik Zavoda za zastitu zdravlja Nis, u to vreme, deci, stvaraocima u vannastavi, u kuci MAGIC STVARALASTVA:

Drage poete, pozdravljam vas , kako drgacije, osim poetskim tekstom, objavljenim na NASLOVNOJ STRANI PRVOG BROJA  "SUMARSKOG GLASNIKA" iz 1937.godine, "Molitva sume"

Osim sto su deca stvaraoci zdravo odrastala iskazujuci svoj nesputani, raskosni duh, druzeci se i sa starijim saradnicima, mnogo toga su i naucila od odraslih koji su imali sta vredno da prenesu deci pred cijim su se raskosnim duhom klanjali, radosni i svesni da su deo zdravog jezgra koje je Nis jednom davno iznedrio.

To, u svetu jedinstveno stvaralastvo dece za decu i odrasle u vannastavi odavno ne postoji. Deca su odrasla . Postala cestiti ljudi. Vredelo je........
I BILO NAM JE, BILO NAM JE LEPO...

No comments:

Post a Comment